Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scooter Nieuws uit Rijswijk
Volgens Piaggio zit de fabriek gewoon in Italïe, maar dat zegt natuurlijk niets dat de onderdelen daar daadwerkelijk geproduceerd worden.
Antwoord
Vespa wordt wel in Italië in elkaar gezet maar de meeste onderdelen komen uit China heb ik mij
laten vertellen. Maar ja, tegenwoordig komt bijna alles uit China "container schepen vol" en kunnen wij niets meer zelf.
Ik heb de indruk dat China rijker en machtiger is geworden door de westerse wereld en wij armer zijn geworden.
Maar ik geloof dat ik nu een beetje afdwaal van onderwerp scooters.  Thinking  New_grin

Gr. René
Antwoord
(08-12-2021, 10:02 10)George schreef: Volgens Piaggio zit de fabriek gewoon in Italïe, maar dat zegt natuurlijk niets dat de onderdelen daar daadwerkelijk geproduceerd worden.

Ze hebben er 4 in dit geval, Italie, China, India en Vietnam... onderdelen (meeste) zullen uit China komen, assemblage is in India..

Manufactured at the Baramati factory, the new two-wheeler will begin shipping in the third quarter of 2020, with pre-bookings opening in August.

In deze locatie..

[Afbeelding: stabilimento_piaggio_baramati.jpg]

https://www.piaggiogroup.com/en/archive/...ernational
Antwoord
Leuk Fabian dat u dit heeft opgezocht en dat aan ons vermeld, mijn Zip komt uit China en de Liberty
komt uit Vietnam en de Vespa gelukkig nog in Italië maar ook in USA. Jammer dat deze mooie Fabrieken/bedrijven
naar lage lonen landen zijn verhuist. Uiteraard kan niet alles in Nederland maar wel in Europa en dat
verdelen in verschillende landen voor werkgelegenheid. Maar gelukkig is niet alles weg en zijn er nog wel
een paar productielijnen (auto's) o.a in Limburg. 
Maar goed, deze Aprilia wordt misschien in het buitenland geassembleerd maar de tekentafel van deze
mooie model scooter staat in Italië. 

Gr. René
Antwoord
Nou hij is er hoor, kon hem vandaag ophalen dus na zo'n 1,5 jaar weer echt een ritje gemaakt van zo'n 30 km en ik ben kapot.. Corona zit hier ook nog dwars.
Dealer heeft mijn koffer er opgezet weet nog niet helemaal of dit het is, heb ook nog een andere liggen dus daar ook nog naar kijken..
eerste indruk: wegligging en vering is lekker soepel en glijd over de weg, verder rijd hij ook prima maar moet natuurlijk nog wel loskomen, er zit een Malossi Multivar in dus zou iets sneller en beter moeten gaan lopen..

Antwoord
Ook een mooie scooter Fabian, veel plezier ermee.
Antwoord
Mooi apparaat maat.
Hoop dat je er vele veilige kilometers mee kan maken. Scootertoer
Antwoord
Zo te zien ga je de Peugeot's (Elystar, Django) niet missen. Dit lijkt me wel een heel comfortabel bankstel op wielen. Veel plezier ermee! Smileysmoto
Antwoord
Ja Fabian een prachtige scooter, ik persoonlijk zou geen koffer nemen voor dagelijkse ritten.
Maar voor een verre reis is zo'n koffer natuurlijk ideaal, alhoewel deze koffer helemaal past bij dit ontwerp.
Grandioos dat u het scooter rijden weer heeft opgepakt, het is nog mooi weer dus
veel veilige km-ters.  Scooterr

O ja, hoe langer ik de foto's bekijk hoe mooier ik de scooter vindt, echt een Italiaans ontwerp. 

Gr René
Antwoord
Fabian, wilt u nog een foto maken maar dan van het dashboard want ik ben daar
wel nieuwsgierig naar bij deze mooie sportieve Aprilia. 

Gr. René
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)