Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Honda Vision NSC50
De Honda weer vertroetelt goed bezig René.
Ene goede onderdelen niet vervangen doe ik ook meestal.
Rij ze eerst op, dan hebben ze der geld op gebracht.
Antwoord
Volgens het Honda instructie boekje moet om de 8.000km de bougie vernieuwd worden.
Maar ik doe het nu maar om de 5.000km, de bougie kost maar 6,- Euro en is ook 
beter voor het motortje eigenlijk ook beter voor de bobine en om storingen voor te zijn heb ik mij laten vertellen.
Dus net vanmorgen de bougie vervangen en ook gelijk de klepspeling na gemeten en 
is nog steeds correct. Nou dat was dan weer bijzonder wereld nieuws  Embarrased  New_grin  Laughpound

Gr. René

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Mijn idee   A046  een bougie doet het of doet het niet.
Gedraaide kilometers maken dan niet uit.
En voor de prijs hoefje het zeker niet te laten. New2_goodluck
Antwoord
Nou,...wat ik zelf gemerkt heb ook bij de vorige Honda Vision 50 met 60.000 km op de teller dat
namaten de NGK bougie veel langer in gebruik is dat de afstand van 0.8 naar ruim 1.0 mm gaat.
De vonk kan dan wat lastiger overspringen en soms géén vonk plaats vind met 
gevolg misschien te hoge spanning in de bobine. 
En zeker nu bij mijn Citroën C3 heb ik de bougies eerder moeten vernieuwen omdat bij binnen de 
40.000 km termijn gebruik de motor voelbaar trager reageerde bij gas geven, hielt iets in.
Deze speciale bougies waren behoorlijk versleten zelfs binnen de vervanging termijn.
Dus maar iets eerder vernieuwen en ga ik niet meer naar het uiterste met een bougie, aldus mijn ervaring.

Gr. René
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)