Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend


Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie
Nee Nederland is op dat gebied heel streng.
Voor je het weet heb je een vette bon aan je broek.

Der zijn wel plaatsen waar het mag "wel of niet betaald" mar die staan meestal al vol.
En in zeeland als der nog plaats zat is op de camping zeggen ze glas hard geen plaats.
Dat was voor de corona, dus daar ga ik het al niet meer proberen.
Antwoord
Ik neem Tour de France altijd even op om s'avonds te bekijken eigenlijk heb ik niets met wielrennen.
Maar vindt de opname vanuit de lucht over Frankrijk schitterend, wel vind ik het een grote prestatie van
de vele wielrenners om op zo'n harde zadel en zonder pauze even ruim 120 km te fietsen met hoge snelheden.
Ik kan op de scooter amper misschien 40 km volhouden dan moet ik afstappen en even te gaan staan en m'n
lijf te strekken alvorens ik weer verder kan rijden.  New_grin  
Onderweg op de scooter lijkt het wel of ik ook tussen de Tour de France rij, overal zie ik wielrenners, in
groepen of solo maar gelukkig kunnen ze mij niet bijhouden dus heb ik nog geen last van hijgende wielrenner(s)  in m'n nek.  New_grin

   Gr. René  Scooterr
Antwoord
Sinds ze bekend hebben met die doop heb ik er helemaal niks meer mee.
Mij houden ze op moment ook niet meer bij mp3
Ben vandaag nog even naar Poppel gereden shag halen op de witte mp3.

Nu ben ik er gelijk ook achter dat ik van mijn mp3 de balhoofd lagers een moet controleren.
In de bochten voel ik hem trekken , dat heb ik met de witte niet.
Dus ik ben weer een tijdje bezig en natuurlijk de nodige foto`s van het sloop werk.
Antwoord
Succes met de reparatie. Maar dat lukt jou wel.
Antwoord
Ja Peerke balhoofdlagers is een bekend probleem bij de Piaggio Mp3, ook vergeet men
vaak het draai/stuur of te wel voorvork mechanisme van de beide voorwielen met de vetspuit in de vetten.
Aldus "Tweewielers Noord" van de vele YouTube filmpjes over het sleutelen aan de Mp3. 
Ik persoonlijk zou zeker deze YouTube filmpjes opzoeken en bekijken alvorens ik zou sleutelen.

   Gr. René
Antwoord
René dat doe ik ook op YouTube kijken.
En die 4 smeer punten van beide heb ik ze in het voorjaar volgepompt.
Hij zegt wel bij de bovenste kom je niet bij daarom worden ze vergeten.
Ik wel nog geen kap verwijdert je zet hem met een beetje gedraait stuur gewoon scheef neer.
Pomp je alle 4 gewoon vol.
Koste mij bijna een tubbe vet zo veel dat er in ging dus het was zeker nodig.
Antwoord
Bij de mijne de onderkant van het balhoofd kan ik goed zien en ziet er heel droog uit.
Dus gaan we de mp3 maar slopen en kijken of ik de stang met lagers er uit kan krijgen.
Maar alles op mijn gemak.
Antwoord
Succes met de reparatie Peerke.
Antwoord
Net even de aandrijf deksel gedemonteerd van de Piaggio Zip want het was achter bij de tandwielkast nogal vettig.
Ik dacht beginsel aan een lekke keerring bij de koppeling zijde, maar het was meer zweet niet 
echt schrikbarend maar wel om in de gaten te houden.
Wel moest ik zomaar 50cc motorolie bijvullen,  Blink over 400 km ga ik o.a de motorolie verversen dan heeft
het 4 takt blokje 5000 km gereden.

   Gr. René
Antwoord
Heel netjes bijna 5000km.
Zweten is niet erg maar zo als je zij in de gaten houden.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)