Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend


Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie
#1
Zo, de Piaggio Zip opgehaald uit Alkmaar en naar huis gereden dus ik ga het beleven hoe de Zip rijdt.
De 10 inch bandjes vind ik niet echt storen tijdens het rijden, wel even uitkijken met bochten nemen (denk ik).
De tijd zal het leren of de Zip gelijk waardig is als de Honda Vision, ik heb nu al wat te mekkeren dat
het stationair niet zo mooi draait als de Honda want dat draait als een naaimachine.
Maar misschien ben ik te kritisch en moet ik wachten dat het I-GET 4takt ingelopen is.

   Gr. René


Bijlagen Miniatuurweergaven
               
Antwoord
#2
Dat is vers van de pers om het zo maar te zeggen.
Ziet er leuk uit René zo op de foto , veel plezier met je zipje .

Groet, Bertus.     Scootertoer
Antwoord
#3
Wauw wat een leuke scooter.
Ziet er net zo goed uit als op de folder.
Heel veel en veilige kilometers er mee René New2_goodluck
Antwoord
#4
Gisteren bij afleveren van de Piaggio Zip olie gevraagd voor zelf verversen bij 1000 km.
Kreeg ik van de Monteur  10w40 i.p.v 5W40, ik zei tegen hem ik wil de juiste olie en dat is Castrol 5W40
dat was dan het laatste flesje wat daar stond,....beetje jammer dacht ik. 
Bij thuis komst even nagelopen of alle bouten in de koper vet zit alhoewel heb ik liever keramisch vet.
Dat heeft de Monteur wel netjes gedaan maar ik mis 2 aandrijfdeksel boutjes, oliepeil een centimeter boven max,  Blink
banden druk voor 2.2 i.p.v.1.9 en achter 2.4 i.p.v 2.2 ook weer een beetje jammer.  New_grin 
Olie peil heb ik via de peilstok opening met een transparant slangetje de overtollige olie eruit gezogen.
Ook gisteren gelijk bij Easyparts spulletjes besteld o.a 2 boutjes, O ringetjes, olie filtertje enz.
Dat is weer een voordeel t.o.v Honda ik kan nu zelf onderdelen bestellen en wordt dan thuis gebracht. 
Ik ga vandaag weer even op de Zip rijden een rondje om de kerk zal ik maar zeggen dus nooit zo ver van huis
maar wel ver genoeg om niet naar huis te kunnen lopen met de scooter in de hand bij pech want dan bel
ik de ANWB wegenwacht. Overigens bij Univé kan men nu o.a ook voor een klein bedrag per jaar een thuisbreng
service bij pech afsluiten per scooter. 

    Gr. René    Scooterr
Antwoord
#5
Olie pijl te hoog das niet zo mooi hij kan beter half staan tussen de merktekens..
Laten we hopen met alle goede zorgen van jou dat hij je nooit laat staan. Claphand
Antwoord
#6
Have fun met deze scooter René, jammer dat er nú al wat aan "gesleuteld" moest worden.
Antwoord
#7
Ik heb ook geen Hoge Pet meer op met degene die een scooter of wat dan ook afleveren .
Altijd loop ik de zaken na die belangrijk zijn , ook al is het garantie.
Je hebt er goed aan gedaan om zelf te controleren hoe de zaken er bij staan .

Groet, Bertus .  Wutend
Antwoord
#8
Ach weetje, fouten maken we allemaal en vergeten ook weleens wat, zo was ik weleens vergeten een soldeersok aan de onderkant te solderen
van een gasleiding van m'n CV ketel (bizar), maar heeft toch 15 jaar afgedicht of te wel gelukkig nog nooit gelekt door dikke soldeervet.  Laughpound  New_grin  Embarrased

Vandaag weer even een rit gereden met de Zip, het ging weer als de Brandweer. Ook had ik wel last van modder op o.a
de WestFriesche omringdijk de mensen zijn bezig met kabels in de grond te brengen wat dan weer gepaard gaat met bagger op de weg.
Deze Chinese semi slick banden hebben daar toch wel problemen mee, het achterbandje ging wat links/rechts schuiven dus "gas los" en niet remmen.
Het achter semi slick bandje werd als ware opgetild door de bagger waardoor contact verliest met het asfalt.
In tegenstelling met winterbanden en/of andere type banden met goed en diep profiel zakt het als ware in de bagger en houdt
dan toch grip op de weg. Dus t.z.t ga ik misschien toch kijken voor een betere banden met profiel.

   Gr. René  Scootertoer
Antwoord
#9
Vanmorgen aan de Piaggio Zip gewerkt, de Monteur had bijna alle bouten in gevet met kopervet maar niet de Lamdasonde.
Dus zelf maar gedaan met keramische vet, ook miste ik/ de Zip een rubbermof aan de onsteking zijde want de binnenkabels lagen bloot boven de uitlaat.
Zo zie je maar dat Chinezen ook een foutje kunnen maken of gewoon slordige productie.
Eigenlijk had de Monteur dat ook moeten zien en daar wat aan moeten doen denk ik dan.
Ik heb dan zelf maar deze kabeltjes gewikkeld met isolatietape.
En toen ik gereed was wilde ik een ritje rijden, tenminste de Zip sloeg zomaar weer af en wilde met geen mogelijkheid meer aanslaan.  Blink
Na veel starten 10/20 keer eindelijk aan de praat gekregen, ik denk dan dat het komt dat ik wat stekker verbindingen
heb los getrokken en dat er eigenlijk misschien gereset had moeten worden.  Thinking  Ik weet het niet en zal het eens aan de 
Monteur vragen wat te doen. Trouwens wel een goede accu met dat vele start pogingen, maar eindelijk sloeg het motortje toch aan en 
kon ik gelukkig wel een rit rijden ( in rijden) .  Scooterr

Ook vandaag even de Dealer gebeld want ik kwam later pas achter dat de Zip een gereedschap setje mist en zouden dan voor mij dat opsturen. 
Nou dat was het dan voorlopig weer.  Wave

   Gr. René


Bijlagen Miniatuurweergaven
       
Antwoord
#10
Vakmanschap is Meesterschap.
Zo zie je maar  René  dat er zo hier en daar nog wel eens slordig gewerkt word.
Dat is ook de reden waarom ik geen vertrouwen heb in een fietsenmaker  New_grin
Stel het gaat 20 keer goed geen klachten of wat dan ook lekker simpel en snel verdiend.
Tot je een persoon tegen komt als René tja dan word het een ander verhaal.

Maar weer krea bezig geweest. Headscratch2 Thumbsup2 Thumbsup2
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)