Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend


Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie
#21
Vandaag even wezen klimmen met de Piaggio Zip, nu hebben wij hier geen bergen of heuvels maar wel duinen.
Bij Huisduinen een dorpje van gemeente Den Helder, Huisduinen ligt tegen de Duinen aan en hebben daar wat steile klimweggetjes.
Dus even kijken of dat 4 takt motortje kan klimmen en dat ging gepaard met net aan 25 km, "prima".  Claphand 
Hoeveel procent steile helling weet ik niet maar ik vind het steil genoeg. Volgende keer een nog steilere duin voetpad weggetje
nemen tussen de dorpen Groote Keeten en Callantsoog. De Honda Vision 50 4 takt  redt dat dus t.z.t kijken of de Piaggio Zip 4 takt dat ook lukt.  New_grin 
Km stand staat nu op 479 km. 

   Gr. René   Scooterr
Antwoord
#22
Dat is gaaf helling rijden.
En ook goed voor het blok en uitlaat lekker heet word het dan.
Leuk vind ik het altijd een stukje omhoog altijd even kijken of hij het nog wil. Scootertoer

De blauwe staat op 37791  New_grin  Laughpound
Hij staat nog steeds als ballast onder de party tent. New3_sign_goodidea
Een na deel ik loop hem tussen mijn oren te repareren.
Dus als de temperatuur weer om hoog gaat gaat hij de schuur in en begin ik er aan.
Wat er aan moet gebeuren, een blok rubber aan de voorkant van het blok is versleten.
Der uit persen en een andere er in zetten die ik al heb liggen.
Moet hij wel half gesloopt worden en het blok er onderuit.
En een andere accu er in.
Dus nog werk zat
Antwoord
#23
Wat helling betreft deed de Elystar met zijn 2-tact het feller en beter dan de Jet 4-tact.
En dat is wel het voordeel van een 2-tact.
Antwoord
#24
Dat heb ik ook altijd dat ik continu aan het piekeren ben hoe de klus geklaard moet worden zoals o.a het 
sleutelen aan een scooter of andere werkzaamheden.  New_grin
Maar Peerke dat zijn toch weer leuke vooruit zichten, een beetje sleutelen aan de blauwe Peugeot we zien de foto's weleens t.z.t.  

   Gr. René

Ja Peter dat is ook zo, een 2 takt vind ik ook veel sterker en kan ik wel begrijpen dat bewoners in Bergachtig gebied (Landen)
en een scooter hebben meestal of altijd die scooter een 2 takt is. En daar ook nog 2 takten worden verkocht heb ik begrepen.
Maar ik persoonlijk en hier in Nederland zou ik nu niet meer terug willen om op een 2 takt scooter te rijden.  Scootertoer

   Gr. René
Antwoord
#25
Zit ook te kijken of ik mijn scooter vast ken zetten aan de voorkant met een paar planken.
En aan de achterkant een balk onder de pakkendrager naar de grond zo dat ik het blok er onderuit kan halen en de rest gewoon blijft staan. New3_sign_goodidea
Maar ik heb nog een paar weken voor de temperatuur weer sleutel hoogte haalt. Thinking


Ik weet niet hoe een 4takt scooter rijd nog nooit mee gereden Icon_arch_scooter
Maar als ik dat verhaal lees bij STN dan is het niet zo veel om een berg mee te beklimmen.
Die goede man heeft de zelfde berg bereden maar in omgekeerde volg orden als wij hem bereden hebben.
Wij gingen ook met 15 a 20km omhoog Scooter
Citaat:We hebben vandaag de Pennes pass gereden, kei langzaam ± 20km per uur gingen we de berg op. Na ± 3u waren we boven op de berg op 2211m hoogte.
Ik moest ook zo nu en dan even pauze maken maar we hebben het toen wel gehaald.

En zo lang ik deze kan blijven rijden word het geen 4takt
Antwoord
#26
Gisteren weer motorolie ververst 10W30 van de Grijze Honda Vision bij een km stand van 46.000.
Niet zoveel bijzonders natuurlijk maar wel bijzonder denk ik, dat deze Honda van 2012 is en nog nooit
de koplamp (halogeen lamp voor) moeten vernieuwen.....zover ik weet.  Thinking

   Gr. René
Antwoord
#27
Dat is heel netjes per jaar gemiddeld 5750 kilometer.
En een hele goede halogeen lamp.
Bij de Ely's moet ik als we er gewoon mee rijden per jaar 1x de lamp vervangen.
Maar ik rijd ook altijd met licht aan.
En in de piek jaren 9000 km met vakantie mee geteld he dat zijn er ook gemiddeld 3000. New_grin
Antwoord
#28
Ik heb bij de Elystar nog nooit één lamp hoeven te vervangen in die 11 jaar dat ik hem gereden heb.
Koplamp brandde bij deze altijd automatisch. Claphand
Antwoord
#29
Mijn Piaggio heeft ook nog de 1e lampen na 8 jaar .
Een beetje geluk moet je er ook mee hebben denk ik .
Ze gaan ook automatisch branden zodra de motor draait.

Groet, Bertus.   Scootertoer
Antwoord
#30
Ja, Bertus dat deed de Elystar ook, de Sym Jet heeft dat óók, de koplamp brand meteen als het contact aangaat.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)