Uw account is momenteel verbannen van dit forum. Reden voor verbanning: Onbekend
Deze verbanning zal worden opgeheven op: Onbekend


Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie
#11
Ongetwijfeld zal de monteur wel goed zijn want bij een elektronische storing val ik door de mand en zal een goede
monteur een scooter vooral nu de injectie 4 takt motoren zoals deze Zip moeten uitlezen welke storing en misschien weer moeten inleren.
En daar heb ik geen kaas van gegeten.  Dontknow
Maar voor de rest is een beetje sleutelen en onderhoud plegen zoals jullie ook wel weten niet zo moeilijk maar wel leuk werk.
Hopelijk net als bij de 2 Honda Visions  ( zonder storingen )  blijft het daarbij.  New_grin

   Gr. René
Antwoord
#12
Tuurlijk blijft het daar bij..
en nu nog kei veel rij plezier op bouwen.
Antwoord
#13
Jammer dat het af-fabriek niet allemaal 100% in orde is.
Dat is bij veel Sym Jetjes ook zo. De benzinemeter zit zowat in het rode vlakje, dus bijna leeg, dan is de tank maar half leeg.
Ga ik tanken gaat er maar 3,5 ltr bij met een tankinhoud van 7,5 ltr.
Maar voor de rest voorlopig een fijne scooter.
Antwoord
#14
Dat is niet zo mooi om te lezen dat de Piaggio geen zin had om aan te slaan na jouw service aan de scooter .
Zelf denk ik aan een slechte stekker verbinding ( contacten ) , even inspuiten met een geschikte spray .
Maar dat denk ik dan .

Groet, Bertus .   Scootertoer
Antwoord
#15
Gisteravond toen het nog even rustig weer was een ritje in het donker gereden met de Zip, kijken
hoe de verlichting is in het donker. Helaas niet zoals de Honda, dimlicht is wel redelijk goed voor een gewone lamp
maar grootlicht schijnt het teveel naar boven i.p.v in de verte. Dus bij beter weer een schroevendraaier
meenemen om de koplamp af te stellen. Voor de rest rijdt het prima géén startproblemen of weer afslaan
van de motor zoals de vorige keer dat eens gebeurde na het los halen van enkele stekkers. 
Ik zal t.z.t de Zip eens buiten laten staan in de regen en/of mist en dan eens starten en 
kijken of het 4 takt motortje goed aanslaat zoals bij de Honda Vision, "ik ben benieuwd". 
De Honda Vision staat nu wel buiten in weer en wind want ik durf nu niet de garage deur te openen, de
wind staat erop en ik ben bang dat het platte dak wegwaait.  New_grin  
Ook vandaag het originele gereedschap setje van de Zip binnen gekregen die de Dealer verstuurd heeft dus de Zip is nu compleet.

   Gr. René  Smileysmoto
Antwoord
#16
Gelukkig René toch weer compleet en wat die stekker verbinding betreft heeft die Piaggio geen computertje aan boord.
Misschien was hij even van slag en is er nu niks meer aan de hand.
T's maar een idee hé rijd voorzichtig en denk niet aan mij dat lijd maar af  Embarrased  Scootertoer  Rotfl2
Antwoord
#17
Peerke, ik denk altijd alleen maar aan m'n eigen.   New_grin  Embarrased
Antwoord
#18
Laughpound Claphand Giggle Thumbsup2
Antwoord
#19
Gisteren even lekker kunnen rijden met de Zip, wel jammer dat de Zip geen benzinemeter heeft.
Dus moet ik wachten tijdens het rijden of het benzine lampje gaat knipperen en als het blijft branden
dan heeft de Zip nog 1 liter reserve benzine en dan moet ik toch echt in de buurt waar ik toevallig rij gaan tanken.
Een zwaartekracht benzine tank voor een carburateur kan men tot de laatste druppel blijven rijden maar
een injectie 4takt met een elektrische benzinepomp moet men niet leeg rijden maar altijd wat benzine in
de tank laten, dus dat de boel niet droog draait.
De kleine 10 inch wieltjes ervaar ik niet als een bezwaar t.o.v grotere wielen, 14/16 inch rijdt wel ietsje beter maar
merk daar niet zoveel van en kan met deze Zip ook wel langere ritten rijden.
Ik denk dat het vandaag niets wordt toeren met de scooter met deze regen en storm alhoewel ik morgen
toch naar m'n werk moet op de scooter, "weer of geen weer". 

   Gr. René
Antwoord
#20
Hier in Brabant valt het wel mee met de regen.
Waaien doet het lekker.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)