Scooter oudjes
Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Afdrukversie

+- Scooter oudjes (https://www.vwdr.nl/mybb)
+-- Forum: Vwdr (https://www.vwdr.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: scooters (https://www.vwdr.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Topic: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie (/showthread.php?tid=14)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - René Klarenbeek - 05-21-2021

            Ja, ja het wordt een beetje eentonig maar ik dacht ik maak toch nog een foto, een grijze Honda en op een grijze dag  
met de achtergrond fleurige Tulpen velden. Deze Grijze Honda gebruik ik voor woon/werk en heeft bijna alweer
51.000km gereden. Nog steeds in nieuwe staat zonder de zogenaamde gebruikers sporen, nog steeds de zelfde
accu en voor koplamp. Eigenlijk alles nog origineel behalve de gebruikelijke onderhoud onderdelen, zoals remblokken,
snaar en rollen. En met een uitmuntende geometrie/ rij comfort, en de motorolie peil blijft op max.
Ik vraag mij nog steeds af, wie komt er eerst te overlijden, de bestuurder (ik) of deze Honda Vision.  New_grin  Lolsingletooth

   Gr. René


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Peerke - 05-21-2021

Nou René ik hoop de Honda die is zeker vervangbaar.
Ene weer een mooie gekleurde foto  Xs_kewl  Houdoe


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - René Klarenbeek - 07-04-2021

Een heel tijdje geleden viel de grijze Honda Vision die al ruim 50.000km gereden heeft
geregeld zomaar uit bij stationair draaien. Opgezocht op Google wat deze storing zou
kunnen zijn en werd vermeld dat het misschien de afdichting van de kleppen niet goed is 
door overmatig koolaanslag en waardoor compressie verlies. Tja, misschien.  Thinking  
Dus heb ik telkens bij tanken een scheut klepreiniger erbij gedaan en sindsdien géén
last meer gehad van uitval van het 4 takt motortje. Ik tank altijd zowiezo Euro 98 ( E5). 
Die klepreiniger 5 in 1 gebruik nu altijd voor beide scooters, baat het niet dan schaadt niet denk ik maar.  New_grin

   Gr. René


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Fabian - 07-09-2021

Ik heb ook zo'n zelfde soort aan extra vloeistoffen die ik ook zo nu en dan in de tank gooi, zeker tegenwoordig met de huidige bezine mengsels is het echt nodig


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - René Klarenbeek - 07-26-2021

Gisteren toen het nog droog was maar wel drukkend en geen zon toch even een ritje gereden 
met de Zip en weer een fotootje gemaakt. Heb ik wel vaker gemaakt van het zelfde Peil huisje
op Wieringen maar leek mij weer eens leuk en met de Piaggio Zip. Ja ik moet toch wat hè, ik 
rij natuurlijk steeds dezelfde route, dus de zelfde soort foto's.  New_grin
Vandaag wordt het niets, veel regen maar ook onweer en dan moet ik maar niet op de WestFriesche dijk rijden.  Kazouillegeek

   Gr. René   Scooterr


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Peerke - 07-26-2021

Zo grijs is het hier nu ook.
Bijna 30 graden en een enkele buitje gehad.
Dat is hier uniek nog niet mee gemaakt in 3 jaar tijd.


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - René Klarenbeek - 08-21-2021

Vandaag langs St Maartensvlotbrug geweest bij een oude gemaal molen met
nog een ouderwetse poepdoos boven een sloot naast de Molen.
Ook naast de Molen van bouwjaar 1654 staat een moderne elektrisch gemaal die
nu tegenwoordig dienst doet.

   Gr. René


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Peerke - 08-22-2021

Toch weer gaaf een stukje geschiedenis uit het noorden van het land.
Vind het altijd leuk en van de fotos geniet ik ook altijd.


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - René Klarenbeek - 10-08-2021

Vorige week en zoals elke weekend weer op de West Friesche omringdijk gereden met de Piaggio Zip richting Kolhorn en kwam ik 
weer los lopende Kalkoenen tegen op de dijk. Leuk natuurlijk alleen ik vraag mij af zullen ze straks nog
zo los lopen bij naderende kerst.  Thinking Blink 
Ik zelf heeft al een Kalkoen uitgezocht voor het kerst diner.  Icon_mrgreen  New_grin
Nee hoor, ik kan géén dier iets aan doen laat staan slachten.  Kazouillegeek
Wel leuk zo om deze groep los lopende Kalkoenen op de dijk tegen te komen, tenminste als het kalkoenen zijn.  Thinking

   Gr. René


RE: Piaggio Zip (je) I-GET 4 takt injectie - Fabian - 10-08-2021

zijn flinke jongens....